Listan.

För ett tag sedan köpte jag en bok till min man som heter Listan- Ditt liv i listor från Nicotext. Den fanns på Lagerhouse. Jag köpte den som en kul grej eftersom han älskar att skriva listor. Jag har lånat den lite. Här kommer en random lista snodda från boken (boken finns att köpa här):
 
1) Jobb jag har haft: Ridlägerledare, städerska, kassörska på ICA Supermarket, undersköterska inom äldreomsorg och på laboratorie, personlig assistent och läkarsekreterare.
2) Vad är det bästa med att vara i den ålder du är nu? Ja, snart 30 alltså. Det bästa är att man fortfarande känner sig ung, men ändå är mer respektingivande nu än för 10 år sedan. 
3) Mina favoritdrycker: Vatten - tokbra grej, Vitt vin, rosévin, och ananas/kokosjuice...och Kaffe! Glöm inte kaffe!
4) Drömyrken: Läkare, personlig tränare, eller ridinstruktör men det går ju inte. Läkare=för lång utbildning + för dåliga betyg= fail. Personlig tränare= Finns ju redan så många och jag vill inte lägga ut pengar på det. Ridinstruktör= Tokallergisk mot hästmaten gräs/hö.
5) Svåra saker jag klarat av: Föda barn utan krystvärkar, läst upp gymnasiekompetens med småbarn hemma och kommit fram till vilka allergier jag har utan hjälp från sjukvården samt kommit på hur/vad jag ska äta för att bli av med IBS (irritable bowel syndrome). 
 
Det får räcka. Om ni läsare vill ha en frågestund så går det finfint att fråga via kommentarer. Frågestunder verkar vara populära här i bloggvärlden, och frågar ni inte får ni ingenting veta. Eller alltså, det får ni ju ändå. Jag ordbajsar ju här dagligen.... 
 
Over and out!
 
//Emma-Caroline


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0