Mysfaktor

Nu på eftermiddagen har jag och Lillsöt målat nere i ateljén. Ja, jag har faktiskt en liten hörna som jag kan kalla för min ateljé! Efter en större sortering/röjning i snickarrummet gjorde maken och jag plats för en liten hörna där jag kan ha pågående tavlor stående utan att behöva plocka undan varenda liten färgtub. Det är så skönt!! Hatar nämligen att vara halvfärdig och packa ihop allt. Det brukar sluta med att det står drivor med tavlor som aldrig blir klara. Hur som helst. Jag och Lillsöt har målat. Bilder kommer någon annan dag. Hon målade lekparkens gungor med ett hjärta på samt bänken som finns i lekparken. Hon målade också dit oss i familjen på bänken. Ingen gungade. Men det fanns två moln som satt fast i gungställningen. Jättegulligt blev det! Min tavla var ett experiment med akrylfärg och plastfolie. Man kladdar ut akrylfärg på en målarduk och täcker det med plastfolie, geggar runt så att färgen blandar sig och sedan låter man det torka. När allt har torkat fyller man i mönstren som bildats av plastfolien och man får helt plötsligt snygg/cool struktur att jobba med. Mina färger blev gul/orange/rött, lite som en solnedgång. Plasten blev som ett träd med spretande grenar. Sedan bad jag Lillsöt måla en av sina jättesöta "snurrgubbar" mitt på duken. De blev jättegulliga, men passade verkligen inte in i en solnedgång med ett träd. Men hon gillade den, så hon får behålla den. Måste köpa nya penslar. Har ju varit sjuk i tre veckor nu, men har i stort sett friskförklarat mig nu eftersom jag "bara" har lite ont i halsen kvar. Hostan är äntligen bort! Yeey! Ska traska iväg en sväng på stan och införskaffa lite penslar som jag behöver. Behöver sådan här:
Det jag har just nu är något skumt naturmaterial som beter sig som att det ska gå sönder om det skulle komma nära duken. Och nudda duken gör ju en pensel när man målar. Typ hela tiden... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0