Varför namnet?

Varför har jag ett så skumt namn på min blogg som iznotarobot.blogg.se? Det kommer sig av att jag när jag skulle signa in någonstans eller godkänna något på någon sajt fick följande uppmaning:
 
"Bevisa att du inte är en robot och knappa in koden i rutan nedan!" - Ja, ni vet de där rutorna där man lagt upp en bild av siffror och bokstäver i skumma positioner som man sedan ska skriva ner i en liten ruta. Robotar bemästrar tydligen inte den uppgiften. Jag tyckte namnet var roligt och tog det. Iz not a robot. Sedan kan man ju undra varför jag börjar meningen totalt grammatiskt inkorrekt. Jag skyller ALLT på icanhas.cheezburger.com. Kika in så förtstår ni varför... 
 
Ännu en aspekt på namnet är att det stämmer in på min kropp. Min kropp försöker hela tiden bevisa för mig och omvärlden att den vägrar vara mainstream. Våga vägra vete, mjölk, sädesslag, soja, E-nummer osv. Jag är definitivt INTE en robot. Hå hå ja ja. Mer om det en annan gång.
 
Over and out!
 
//Emma-Caroline iz not a robot


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0