Hej på er!

Ny blogg alltså. Igen. Jag brukar ha en ovana att starta nya bloggar, blogga ett tag, ta bloggpaus och sedan återkomma i ny skepnad. Testar att börja igen då så får vi se om blogglusten håller i sig.

En av anledningarna till denna plötsliga bloggnystart är också att jag behövde lite svar på frågor till ett examensarbete från förra terminen som halkat lite efter ( se frågor i föregående inlägg).

Lite info om nämnda examensarbete: Jag intresserade mig för sekretess och dataintrång efter de så frekvent förekommande artiklarna om "sjuksköterska gjorde dataintrång" hit och "läkare kollade exfruns makes journal" dit osv. Dessutom hittade jag statistik från BRÅ där antalet dataintrång ökat stadigt bara sedan förra året och anmälningarna kom främst från privatpersoner. Tyvärr har jag inte kunnat hitta någon statistik på hur många som anmält just dataintrång i vården, därför har jag fått svänga om lite i mina frågeställningar, vilket jag alltså funderar på nu.

Hoppas alla eventuella läsare känner sig mer motiverade att svara nu, och kommentera gärna i bloggen om egna erfarenheter, positiva som negativa.

Tack på förhand och ha en awesome dag!

//not a robot


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0