Host, host, host...osv

Gokväll kära läsare!
 
Det var ett tag sen man skrev. Har nu varit sjuk i två veckor. På måndag går jag in på tredje veckan. Hostar, snorar och är allmänt hängig. Verkligen inte kul. Alls. I början på förra veckan plöjde jag igenom alla fem säsonger av serien Big Bang Theory. Den serien är så underbart störd! Geek TV när den är som bäst. Tyvärr har jag nu tittat slut på dem, så det är inte lika roligt att vara sjuk längre. 
 
Annat att rapportera är att jag drabbats av något slags kreativt slag i skallen. Jag sitter och klurar på grejer jag vill måla och tillverka osv. Just nu sitter jag och väntar på att tre par örhängen i form av små cupcakes ska bli klara. Har gjort dem av Cernitlera och nu är de i ugnen för att de ska bli hårda. Sedan ska jag lacka dem med genomskinligt lack så de glänser lite. Har även tillverkat en Oreo-liknande kaka som också kan fästas i örhängen eller som halsband. 
 
När man är sjuk sitter man ju ofta och slösurfar och då hittade jag av en händelse en länk till ett YouTube-klipp av en konstnär som en morgon vaknade och kände att "Idag ska jag måla en tavla med enbart akrylfärg och en tandborste!" Här kommer länken: http://youtu.be/i83TJ6gtNBw
Jag hämtade lite inspiration från honom och målade en liknande tavla, dock inte med en tandborste. Eller snarare, jag försökte, men duken jag använde var inte av rätt material, så det blev inte så bra. Istället tog jag vanliga penslar av naturmaterial. Måste verkligen köpa nya penslar. 
 
Ursäkta den extremt dåliga bildkvaliteten, den skimrar av guld i verkligheten. Jag ska skaffa lite andra målargrejer, för de jag har är inte alls bra. Behöver mer färg, bättre penslar och nya målardukar. Jag har roligt! I alla fall små stunder i taget. Jag hostar fortfarande upp lungorna. Blä. 
 
Jag lärde mig också en annan teknik som går ut på att man kladdar på valfria färger på en duk. Förslagsvis ska man använda akryl eftersom det torkar fortare än olja. Sedan sätter man över vanligt plastfolie och geggar runt lite så att färgen blandas. Sedan låter man det hela torka, kanske över natten eller så. Sedan har man både intressanta färger att ha som bas och en struktur som är jättehäftig. Strukturen kan man alltså använda som ett nytt lager att måla på. Här kommer länken! Det är värt att titta på! Man vill bara måla och måla och måla! http://www.youtube.com/watch?v=a_pwmlxs3_k&feature=share&list=UUg36o68nJvReAseOmBi1xZA
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon ska jag fortsätta på mitt lilla färg- och plastfolieexperiment! Återkommer i ämnet.
 
´Godnatt!

//Not a robot


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0