Lite färg en grå höstdag stavas Francoise Nielly

Goddagens!
 
Igår fick jag hem ett stycke Lillsöt som varit hos sin pappa. Tyvärr hade hon tagit med sig våra förkylningsbakterier (Virus?) och odlat en fin förkylning med slemhosta och lätt feber. Precis som min och makens. Igår kväll bröt förkylningen igenom och imorse var hon sjuk. Hon vaknade halv 8 av en mardröm och kom hostandes/rosslandes/gråtandes in i sovrummet för att berätta om läget. Alltså ingen skola idag.  Hon har hållt igång ihärdigt fram till för en halvtimma sedan då hon surt traskade in på sitt rum eftersom Micke och Molle som vi såg helt klart var för småbarn. En stund senare kikade jag in och då hade hon krupit ned i sängen och tvärsomnat. Lilla hjärtat.
 
Jag har blivit som galen i konst sedan jag trappat ned mina antidepptabletter. Nu kör jag helt utan och det har gått jättebra! Var lite gråtig där ett tag, men nu känns det som att min konstnärliga ådra har vaknat efter tre år av sömn. Jag sprudlar av kreativitet! Det är så härligt! Här är det senaste jag dreglat över idag: Njut!
 
 
Francoise Nielly får gärna kasta färg på min vägg any day! :-)
 
Jag vill ha massor av färg och massor av jättestooooora målardukar och lite bra musik. Ja, och så vill jag bli lite friskare också... Jag mår faktiskt lite bättre idag, men jag är grymt trött. Spontansomnade i Lillsöts säng förut och är fortfarande helt färdig. Känns som att jag råkat käka sömntabletter ungefär. Det går väl över hoppas jag.
 
Ha en fin höstdag!
 
// Iz not a robot


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0