Ögonont och cykeltur

Hallåj!
I måndags fick dottern ont i ena ögat och det har varit kvar sedan dess. Efter gårdagens ögonspolning försvann lite skräp, men även idag kom hon hem tidigare från skolan med jätteont enligt henne själv. Ringde vårdcentralen och vi fick komma dit direkt. Dagens sista läkartid var 15 minuter bort, så vi slängde oss på cykeln och jag fick cykla dit oss. Vi var där på prick 15 minuter, så det var verkligen snabba ryck! Läkaren tittade med ögonmikroskop och kikade på insidan av ögonlocket, men kunde inte se något som satt fast. Skönt att det inte satt fast nåt eller att det var någon skada på ögat. Däremot är det troligt att det rör sig om en ögoninfektion. Lillsötet var jätteduktig och satt helt still trots att doktorn vände hennes ögonlock ut-och-in. Doktorn var imponerad av att hon satt så pass still. Hon rörde inte en fena!! Mamma stolt! :-)

Det där med att ringa en vårdcentral förresten visade sig inte vara det lättaste. Jag ringde till vårdcentral A eftersom jag tillhör den. Efter att ha väntat på att bli uppringd i 3 (!!) timmar fick jag veta att Lillsöt inte tillhör dem utan att hon tillhör vårdcentral B och att jag måste vända mig dit. Jaha tack liksom, klockan 15 på eftermiddagen. Jag ringde rätt vårdcentral bara för att få veta att deras tider att bli uppringd på var slut för dagen. Dubbelsuck. Så vi åkte in till stan istället och köpte ögonskölj (Natriumklorid med en kopp att hålla för ögat) samt pipetter med Natriumklorid att droppa i. Imorgon ska jag hämta ut Fucithalmic på Apoteket. Fick receptet idag, men självklart hade jag glömt plånboken hemma i brådskan att ta oss iväg, så det blidde ingen ögonsalva idag. Ibland blir man så less på att saker och ting inte funkar som man vill.

Om man ska se det positivt fick jag mig i alla fall en ordentlig cykeltur med 25 kilos extravikt på pakethållaren i den jättestora uppförsbacken! Dessutom cyklade vi förbi gymet jag ska börja på. De har öppet dygnet runt, så man behöver inte direkt passa öppettider! Najs!

Gjorde en jättebra omelett idag. Tog 2 ägg + 2 äggvitor, 300 gram älgfärs, en gul lök, vitlök och lite purjolök samt ca 3 msk pumpafrön och stekte tills det blev genomstekt. Färsen först med löken och så äggen sist. Kryddade med färsk ingefära och viltkrydda samt lite chiliblandning. Det blev jättegott och per portion blev det ungefär 375 kcal! Inte illa! Mätt blev man!

Nu ska jag fortsätta med disken och sedan spola ur ett rött öga igen.

Ha en bra kväll gott folk!
//Not a robot



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma-Caroline Kreativitet outside the box

Är en mycket kreativ tjej på snart 30 som grejar med konst, tillverkar smycken, miniatyrmöbler/miniatyrmat etc till dockskåp, skriver på en kokbok för allergiker. Är också webbdesigner och kan tillverka en hemsida om någon skulle vara intresserad. Skriver om allt som intresserar/irriterar mig och blir såklart jätteglad för kommentarer :-)

RSS 2.0